söndag 12 april 2009

Över gränsen??...näääääe!!!



Kärran har den här bilden uppsatt hemma hos mej och när jag såg den så skrek jag:
-VAFAN KÄRRAN, HUR GAMMAL ÄR DU EGENTLIGEN?
Kärran: Vadå?
Jag: Varför har du målat en påskbild och satt upp på väggen???
Kärran: Det är inte jag, det är din brorsdotter.
Jag: Va?
Kärran: Säkert.
Jag: Men den är ju jättefin.
Kärran: Ja, hon är duktig nu.
Jag: Woooow. (ej ironi)

Den är verkligen jätte-jättefin. Hon har lyckats hålla sig innanför linjerna och mycket fina färgval. Jag va fan inte så duktig när jag va 7 år.
Det va inte länge sen hon tog en krita och bara drog över hela bilden så att den tillslut inte föreställde nånting.
Fruktansvärt imponerad är jag.
Kan hon bli konstnär? och dra in feta cash till sin favorit-faster?
Jag vrider och vänder på bilden för att hitta något litet fel.
Icke.
Flawless.
Då vänder jag på bilden:



Drömmarna krossas.
"POSK", brorsdotter, "POSK"!?!?
Nej, det blir ingen Glad "posk" nu, tack vare dig!!
Jag kommer tillbringa dagen på knä med att plocka upp skärvorna av mina krossade drömmar.
Och judestjärnorna, brorsdotter, hur många gånger ska jag behöva säga till dig:
DU ÄR INTE JUDE!!!!
Okej om du fortfarande känner likadant när du är lite äldre, då kan du väl konvertera, men du är 7 år och INTE jude.

2 kommentarer:

Umbäd sa...

Observera åxå att du fått en andrahandsteckning som egentligen inte var menad till dig. *krossar och STAMPAR på drömmen*

Modern sa...

Den fina teckningen sitter fortfarande hemma hos farmor.
Z är nog bara avundsjuk för att hon inte fick någon.