onsdag 8 april 2009

äggtårta

Idag har jag varit och hälsat på Kärran.
Stort misstag!!
Det enda hon pratade om va sin jävla äggtårta som hon ska göra nu till påsk.

"Åhh,vad gott" tänker ni.
Jo tjena, säger jag.
Det är inte en sån som på bilden.
Hon brukar göra en god "tårta" där hon tar vaniljvisp och krossad daim som får stå i frysen,men nu till påsk så byter hon ut daimen mot hackade ägg. ÄGG. Fy helvete så äckligt. Men detta fattar inte Kärran.

Kärran: Klart vi ska ha äggtårta till påsk!
Jag: Näe, det är skitäckligt!!
Kärran: Jag gör den inte för att det ska vara gott.
Jag: Nehe, varför gör du den då? För att folk ska kräkas?
Kärran: Vet hut unge!!För att hedra Jesus såklart.
Jag: ????
Kärran: Ja han skulle nog minsann ha velat haft en äggtårta.
Jag: Varför i helvete då?
Kärran: För att slippa dö, dumhuvud.
Jag: Dumhuvud!? Varför skulle han inte ha dött om han fick en svinäcklig äggtårta?
Kärran: Åååhh, du fattar ju ingenting. I ägg så finns det ju massor med proteiner som behövs för att imunförsvaret ska fungera.
Jag: Så du menar att om han bara hade fått en äggtårta såhade han överlevt på korset?
Kärran: Ja, såklart!
Jag: Men han återuppstod ju sen?
Kärran: JA FÖR ATT DOM TRYCKTE I HONOM ÄGGTÅRTA!!!
Jag: Efter att han dött?!
Kärran: Nu avslutar vi den här diskussionen. Ta reda på fakta innan du börjar snacka äggtårta med mig.

Ja, ni fattar ju själva.

6 kommentarer:

Ajjen sa...

Finns ju en anledning till att jag inte kommer ner till påsk...äggtårta.

Anonym sa...

Glad Påsk på dig oxå.

Men nu har du nog fått i dig för mycket skogsluft eller en å annan konstig svamp............

Kanske dags att flytta hem till mor ett tag, du har nog bott ihop med J för länge ???????????

Modern sa...

Äggtårta kan du ju stoppa i hundens mössa

Syrran sa...

Är det inte därför ni har vovsedofs???? Äggtårta och annat konstigt som halkar av tallriken...men vi gillar dig ändå sväris...

Anonym sa...

Äggtårta....hm....
låter lite danskt......
EGGEKAAAAAAAAAAAKE

Treos Pappa sa...

Älska sväris... Sväris 4 president!